Francesc Vilasís-Capalleja

Inicio » Artistas » Francesc Vilasís-Capalleja

(Barcelona 1932)
Després d’estudiar a l’Escola Llotja (1944-45) va anar a l’Escola Massana (1946-57), on va aprendre l’art de l’esmalt de mestres com Miquel Soldevila, de qui va ser deixeble. És molt reconegut com a esmaltista.
Va continuar el seu aprenentatge fent viatges d’estudi a diverses ciutats europees, com París, Florència i Roma, entre altres. El 1968 va participar amb el seu germà Andreu en una exposició col·lectiva a Barcelona. A partir dels anys 70 ja va exposar a nivell individual. Des de llavors la seva obra s’ha pogut veure a ciutats com Andorra la Vella, Brussel·les, Castelló, Palma, París, Mont-real o Madrid. El 1986 fou el convidat d’honor a la Biennal de Llemotges.
La seva obra ha estat internacionalment reconeguda i guardonada i és considerada, junt amb la del japonès Oota i la de l’americà Bennet, la màxima expressió actual de la tècnica de l’esmalt. Apareix en el llibre Aportacions catalanes universals.
El 2021, la Generalitat de Catalunya li va concedir la Creu de Sant Jordi.