Lluís Muntané Muns

Inicio » Artistas » Lluís Muntané Muns

(Mataro 1899 – Barcelona 1987)

Va estudiar a l’Escola de Belles Arts de Barcelona on fou deixeble de Vicenç Borrás i de Josep Mongrell. La Diputació de Barcelona li va atorgar un pensionat que li va permetre viatjar el 1927 per Itàlia i ampliar els seus estudis. Es va casar amb la també pintora Teresa Condeminas.

El 1943 va guanyar per oposició la Càtedra de Dibuix al Natural a l’Escola de Belles Arts de Barcelona on va exercir fins a la seva jubilació, el 1969. També va dirigir la institució entre 1945 i 1948. El 1968 va ser nomenat acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando.

Ja el 1917 i 1918 fou recompensat amb les medalles de plata i or (respectivament) al concurs de paisatges Masriera. Mentre, iniciava la carrera com a dibuixant a les revistes D’ací i d’Allà, on va fer la portada per al número de juliol del 1919; i a la madrilenya Blanco y Negro, on feu la portada del gener de 1922.

El 1925 fou medalla d’or de l’Exposició Interncional d’Arts Decoratives de París. El 1929 fou distingit amb el premi “Masriera” de la “Exposición Nacional de Bellas Artes». El 1935 va guanyar el «Premi Nacional” amb el quadre “Adam i Eva· que fou adquirit per l’Estat i destinat al Museo de Arte Moderno de Madrid. Un cop acabada la Guerra Civil, el 1942 fou distingit amb segona medalla el seu quadre “Pentinat» a la Exposición del Cuadro Español i aquesta obra també va ser adquirida per l’Estat. El 1943 repetía amb tercera medalla a l’Exposición Nacional celebrada a Madrid i el 1951 fou premiat com a gravador al concurs a nivell estatal. I el 1967 fou medalla d’or del Saló de Barcelona.

Hi ha obres seves als museus de Barcelona i de Madrid i a moltes col·leccions privades.